update Alazar

Onlangs heeft de voorzitter van stichting SIIS gesproken met Alazar en zijn ouders. Alazar was ietwat teleurgesteld over zijn middelbare schooldiploma, dat hij door corona bijna een jaar later dan gepland had behaald. Vorig jaar leek hij een plekje op een university college te hebben gevonden, maar door onrust in het gebied kon hij daar niet gaan studeren. Gelukkig heeft hij nu een goed alternatief: een managementopleiding in Debre Zeyt (Bishoftu). Alazars vader legde uit dat je hiermee bijvoorbeeld bankmedewerker kunt worden, maar ook andere functies kunt krijgen die vragen om inzicht in bedrijfsvoering. Alazar deelt een kamer met een aantal andere jongens in eenvoudige studentenhuisvesting. Hij ziet het helemaal zitten en hoopt dat hij goede studievrienden krijgt om samen mee te studeren.

Stichting SIIS is blij dat Alazar verder kan bouwen op het fundament dat hij op de Misgana Academy heeft mogen leggen. Daar heeft hij veel vaardigheden meegekregen. Dankzij deze goede middelbare schoolopleiding kan hij nu met hulp van zijn familie zelf verder studeren. Het is fijn om te horen dat hij zich hiervoor inzet. We wensen hem veel succes en zegen toe op zijn verdere weg!

Plaats een reactie